Thursday 25 December 2014

secawan kopi 1




Sedang Aiman asyik leka bermain telefon di Cafe kegemarannya iaitu Cafe Cinta , tiba - tiba kawannya Daus menanyakannya soalan yang sering dia tanyakan kepada Aiman setiap kali mereka lepak di cafe itu.

"hang tak bosan ka Aiman , tiap - tiap hari minum kopi kat cafe ni" tanya Daus

"tak pun"

sesaat kemudian ada seorang perempuan lalu di hadapan mereka

"Eh!perempuan tu pelayan baru ka kat sini . Aku tak pernah nampak pun dia sebelum ni"

"ye lah kot , aku pun baru harini nampak dia"

Aiman sengaja memanggil pelayan itu dan memesan secawan air kopi yang biasa dipesannya .

"ya encik"

"Bagi saya air kopi satu . Macam biasa"

"Maaf , encik nak kopi apa?"

"kan saya dah cakap bagi kopi macam biasa"

"maaf encik saya pelayan baru disini jadi saya tak tahu kopi apa yang selalu encik pesan"

Puan Aisyah iaitu pemilik kedai itu dengan tidak sengaja ternampak apa yang terjadi tadi , dengan segera dia pergi ke sana .

"maaflah Aiman dia pelayan baru di sini jadi dia tak tahu kopi apa yang selalu Aiman minum . Sofia pergi masuk dan buatkan kopi Merinda satu"

"Baik Puan" jawab Sofia

"Patutlah saya tak pernah nampak pun dia sebelum ni kak Aisyah"

"dia baru ja mula hari ni . Kenapa , Aiman suka dekat dia ke ?"

"ishh , mana ada akak"

pipi Aiman tiba - tiba saja menjadi merah .

"kalau macam tu akak masuk dululah"

"ok"

"hang suka kat dia ka ?" Tanya Daus

"mana ada"

"habis tu tadi awat pipi hang merah"

"mana ada"

tiba - tiba saja perbualan diantara mereka berdua terhenti dan mata Aiman hanya tertumpu pada pelayan perempuan tadi itu

"maaf encik ni air kopinya"

"terima kasih"

setelah Sofia menghantar air kopi itu kepada Aiman , Aiman memandang Sofia sehingga dia hilang
dari pandangan Aiman .
Aiman menghirup secawan kopi kegemarannya itu dengan perlahan dan penuh kenikmatan .
setelah selesai minum kopi yang dipesannya itu , dia pun mengajak Daus pulang .

"Daus jomlah balik"

"hang kata nak lepak"

"malaslah"

"oklah , oklah" akhirnya Daus pun mengalah .

No comments:

Post a Comment

WELCOME 2019

Rasa macam dah lama  tak blogging.. huhuhu . biasalah lepas habis sekolah busy sikit. busy buat apa pun tak tau lah . hahahaha.... sebena...